Aeroports i la meva llengua materna.

Avui és el dia internacional de la llengua materna. Un dia dedicat a la preservació de les llengues minoritzades i en perill ( d'extinció). Hi ha gent que creu que l'espanyol es troba en aquesta situació de minorització, com també hi ha gent que creu que hi ha una estranya relació entre Groucho Marx i John Lennon, paralela a la relació entre Karl Marx i Lenin. Freaks n'hi ha a tot arreu



I què millor que aprofitar aquest dia per reclamar un aeroport intercontinental de primera per a Barcelona ? Perquè la millor forma de defensar el català es posar-lo a primera divisió, i això vol dir per exemple rotulació en català, anuncis en català, tendes on atenguin en català i tot en un aeroport on poden passar milions de persones, millions de parells d'ulls i orelles que ens seran els millors ambaixadors per fer conèixer la llengua.

És hora de començar a avançar en positiu. La defensa està molt bé, però a mi això del catenaccio lingüístic permanent em comença a fer molta mandra. Passem a l'atac, el català i els qui el parlem ho mereixem.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola!!!

Jo ja he fet saber a molta gent sobre aquesta campanya...

No voldria que el Prat es convertís només en un receptor de hooligans amb ganes de beure fins a la sacietat...tant de bo que no!

Vinga ens veiem prompte

xxx

Anònim ha dit...

Ei Jordi,
No dubto de què en Zapatero, abans de que el fotin al carrer, mourà aquest tema de l'aeroport de BCN.
Per cert, jo ja m'he adherit a la campanya per salvar el català a les escoles.
Aquí tens l'adreça per si voleu firmar www.pelcatala.lateneu.org

P.D. He fet un petit comentari al meu blog del Gran partit d'ahir al Camp Nou
En dies com avui, m'agradaria estar a Bèlgica

Edgar Royo Mariné ha dit...

Axò, això que els qui vivim a l'estranger sinó ho tenim magre... Hi ha tan poca oferta de vols Oslo-Barcelona que normalment he de fer escala a Amesterdam!

Però bé, sóc dels qui pensen que més que reclamar cada cosa individualment, les hem de reclamar de cop. Que tothom vegi que aquí el problema és que no som un país independent!